måndag 7 maj 2012

Lycka kan vara en blåblommig kaffekopp


Jag blev så glad när jag hittade denna ljuvliga lilla kaffekopp längst bak i köksskåpet i kafferummet på jobbet. Tänk vad kaffe kan smaka bra ur en fin kopp! Och tänk vad små saker kan sätta guldkant på vardagen! 

Jag tror att man själv långt kan påverka sin egen lycka. När man helt enkelt väljer att börja se och tacka för de små glädjeämnena som man faktiskt har varje dag i sitt liv så blir man en nöjdare och gladare mänska. För några år sen hade jag en period då jag skrev "glädjedagbok". Varje kväll satt jag mig ner med en liten anteckningsbok och listade alla små och stora saker som varit positiva just den dagen. Det hjälpte mig att se hur otroligt bra jag har det och att få bort fokuset från saker som försökte dra ner mig. Resultatet blev att jag avslutade varje dag med ett litet glädjetjut till Gud över hur mycket gott han ger mig varje dag!

Vad gjorde dig glad idag?

2 kommentarer:

  1. God mat gjorde mig glad! Coq au chardonnay, yumm yumm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Det låter exklusivt och GOTT! :) Kram!

      Radera