söndag 27 januari 2013

Karelska piroger och dagen är räddad!



Här för några helger sen fick jag ett sånt sug för karelska piroger med äggsmör. Så då var det bara att sätta igång och baka. Det är inte alls svårt, men tar lite tid. Med rågmjölet jag inhandlat på trippen till Vancouver och kokboken "The best of Finnish cooking" som jag beställt från amazon.com var det bara att sätta igång. En hel drös blev det och lyckan var total! Hyvä Suomi!


Titta förresten vad vi skördat här på vår gård - i januari! Purjolök, rädisor och massor med citroner. Det kallar jag lyx! Nu blir det att göra läskande lemonade.

4 kommentarer:

  1. Ooh yummy! Vilka underbara bilder också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:) Japp, det var supergott och finlänskt!!

      Radera
  2. Vet inte varför jag tänker på paradiset när jag ser dina bilder.
    Kram på er båda två !
    Mami :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är för söt Gundel!! Massor med kramar till dig! :)

      Radera