lördag 26 januari 2013

Lite julbilder

Bättre sent än aldrig.... Här kommer lite stämningsbilder från vår Kaliforniska jul.

Vårt vardagsrum





En hörna i sovrummet. Jag älskar levande ljus! De skapar mysig stämning för en billig peng. Hittade dessutom en hel drös på loppis, vilket ju var desto bättre. När man är på tajt budget så får man använda fantasin för allt vad den är värt. Flaskor från glasinsamlingen fungerar t.ex. perfekt som ljusstakar...


... och julpynt kan man enkelt knåpa ihop av t.ex. omslagspapper. Hängaren är e gren jag hittat på gården och slått några spikar i. I vanliga fall hänger jag mina halsband på den; dekorativt och praktiskt.


Någon glögg finns här inte att köpa och 1 l Ikeaglögg drack vi upp på en kväll, så då var det bara att koka sin egen... Tranbärsjuice, glöggkryddor och mycket socker blev en höjdare!


Jultallen i högsta hugg.


På juldagen snöade det stora sjok av snöflingor och marken blev vit på 15 minuter. Snön smalt dock bort nästa dag.


Vi blev bjudna på äkta amerikansk julmiddag av våra trevliga landlords en trappa upp. Jag bidrog med sillsallad och kålrotslåda (föll inte helt amerikanerna i smaken, så vi fick äta desto mer!:).





Paketöppning på julaftonsmorgonen. Obs! den finska chokladen som Mark fick av svärföräldrarna = total lycka.


En önskad mp3-spelare i rosa samt spa-tillbehör fick jag av fina maken.


Video: California snowing

2 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har det! Du kan verkligen konsten att göra det hemtrevligt med enkla medel! Hoppas allt är bra med er och tack att vi får följa med hur ni har det via denhär bloggen :)
    Kramar från Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej Ullis! Tack för det!:) Roligt att du är inne och läser. Här allt väl. Sköt om dig!! Kramar <3

      Radera