tisdag 23 april 2013

Mirakel i min trädgård

Kommer ni ihåg mitt trädgårdsland som jag sådde i början av februari. Här skrev jag om det. Solen, värmen och några vårregn har nu gjort sitt och nu är det dags att skörda sallaten. Det känns som ett mindre mirakel att några små frön kan växa och bli till näringsrik föda! Igår gjorde jag sallad på egna grödor och oj va fräscht och gott det var! Jag kunde ju nästa bli beroende av att odla eget.

 Såhär fin har sallaten blivit på 2,5 månader

Morötterna och purjolöken får ännu växa till sig

Måste även fota några andra små mirakel som gror i trädgården. Detta ser ut att bli till plommon.



Björnbär på mogning


Dessa blommor doftar något så oerhört gott, sött och mustigt

Jag förstår helt humlornas förkärlek till dem




2 kommentarer:

  1. Wow niice, så grönt å fint! Här är marken fortfarande brun å torr, men på nåt ställe har jag sett krokusar komma upp :)
    //Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar de där första blommorna som trotsar kylan och sticker upp sina skira knoppar! Hurraa för våren!!

      Radera