måndag 4 november 2013

Nya tag

Efter en väldigt tyst sommar och höst här på bloggen så är det nu dags att uppta skrivandet igen. Det vill ju lite bli så att när det är mycket på gång i livet så hinner man inte riktigt med att hålla igång här på bloggen. Så har det varit för mig den senaste tiden; jag och maken har flyttat hem igen efter året på andra sidan i Atlanten, jag har sommarjobbat på ett ställe och börjat nytt jobb på ett annat, haft några etapper med sjukskrivningar, lite resande hit och dit och så har vi därtill hunnit flytta två gånger här på hemmaplan.

De senaste dagarna har jag legat hemma med en ordentlig flunsa och nu börjar jag bli lite rastlös, så vad passar väl inte bättre än att sitta i soffan inlindad i några lager med filtar och posta lite här på bloggen.


 Vardagsrummet i vårt nya hem "in the making". Kuddar är ju bara för trevliga och dem kan man aldrig ha för många av.


 Lite godis som piggar upp i influensatristessen. Alvar Aalto-skålen hittade jag på ett lokalt loppis till ett bra pris. Den ser ut att vara gjort av gelé.


Maya håller mig sällskap på sin favoritplats; fårskinnet på fåtöljen vi fått från en bondgård i Ala-Härmä. Katter höjer minsann mysfaktorn med sisådär några hundra procent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar