torsdag 8 november 2012

Pyssligt värre!



 
Nymålad brödkorg och en syltburk som skall bli en lykta. På brickan står en ljuvlig burk med olika ekologiska téer som min fina man överraskade mig med förra veckan!

Min nya favoritmugg för 99 cent från Goodwill. Kuddöverdraget är en hippieklänning i underbart tyg som jag fyndade på Frälsningsarméns loppis för några dollar.


Välkommen till oss om ni har vägarna förbi Redding! ;)


Tacksamma krysantemer utanför vår dörr.


Idag har jag varit riktigt pysslig och bl.a.målat om en brödkorg, en fotoram och en blivande ljuslykta i fina färger. Här är  hobbymaterial relativt billigt; t.ex. två burkar akrylfärg inhandlade jag för en dollar! Fixade också ett kort som skall skickas åt mina goda vänner i Finland som fått tillökning i familjen.

Brödet här är verkligen ingen hit, så vi köper det aldrig (förutom Wasa knäckebröd som maken har med till lunch varje dag!). Jag har ännu inte kommit mig för att baka bröd sen vi kom hit, men idag blev det av. Det blidde frukostsemlor och även en jordgubbspaj, när nu ugnen var varm. Roligt att ta fram sin kreativa sida ibland och riktigt pyssla loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar