fredag 16 november 2012

Tygfynd och lite annat smått och gott

De senaste veckorna har jag haft som mission att hitta fina tyger till diverse projekt. Jag har också kännt viss abstinens för lite mera blommigt här hemma. Gissa om jag blev glad när jag fyndade dessa fina tyger på ett nytt loppis jag och maken besökte förra fredagen.

Loppis är verkligen det bästa stället att hitta intressanta tyger på, och förmånligt dessutom! Jag söker alltid bland lakanen, dukarna och diverse dresser efter häftiga mönster och coola färger. Det rosablommiga tyget måste vara det finaste jag nånsin sett i tygväg. Får se om jag kan bestämma mig vad jag vågar använda det till... Kanske det får en plats på väggen bakom glas och ram?

En urgullig virkad pannlapp fyndades också! Tänk vad mycket tid någon satt ned på denna. Känns nästan som helgerån att inhandla den för några cent.

Körsbär. Jag <3 körsbär!


Lapptäcke? Hittade också en hel påse full med trevliga tygbitar klippta i perfekta kvadrater.

Kylskåpsdörren funkar perfekt som anslagstavla. Magneter fixade jag enkelt genom att limma mönstrat papper på en stor och ful reklammagnetplatta och sedan klippa i passliga bitar.

Det är många som jag önskade att kunde vara här just nu. Allra käraste syster, t.ex.

Vårt vardagsrumsbord. Tygpåsen med svamparna fyndades för några cent och blev perfekt förvaring för diverse sladdar och elektroniska filifjonger. Ljushållaren hittade jag på bakgården i en hög med metallskrot.


Gulnade sidor ur gamla böcker kan användas till mycket; t.ex. för att pryda upp en tändsticksask.

2 kommentarer:

  1. Hej! Låter härligt med loppis. Jag blir riktigt sugen! Liknar loppisen där borta loppisen här i Jakobstad? Prisnivå och utbud?

    Hälsningar Malin A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin!:) Här finns massor med loppisar, så det är trevligt (har hittat 13 hittills!). Lite annorlunda än de i Jeppis; det är bara donationer som gäller. Ganska mycket skräp mao. Men det gäller att hitta guldkornen! :) Har du hittat nå bra loppisar i Ekenäs? Kram!

      Radera