fredag 29 mars 2013

Pyntat och klart för Livets högtid





 

I år blev påskpyntningen enligt principen "Man tager vad man haver". Ett tyg ur gömmorna fick bli bordsduk, en liten suffléform ljusstake, äggen pyntades med huvudrubriker ur en kinesisk dagstidning, blommorna plockade jag på en äng på vägen hem från butiken och vasen är ett vanligt glas som piffades upp med ett harlequinmönstrat papper. Idag inledde jag påsken med att bryta min ett år långa godisfasta. Får se hur länge godiset hålls i skålarna...

Jag gillar verkligen påsken som är Livets högtid. Allt i naturen börjar spira, solens strålar börjar värma och fåglarnas kvitter hörs så fort man går utomhus. Våren är en så bra årstid att fira att Livet med stort L vann en dunderseger över död och elände. Löftet om äkta och evigt liv genom Jesu seger på korset är väl värt att firas!

Glad Påsk till er alla!

2 kommentarer:

  1. Carro, vad fint ni har det påskpyntat! Jag gillar vekligen dina färgval o färgkombinationer- så ljust o vårigt! :) Glåd påsk fr Markus o mej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennie, roligt att du tittade in!:) Glad påsk till er också! Kram!

      Radera